Pages

Thursday, October 14, 2010

Aku budak kampong !!! ….

~ aku mmg asal kampong …. nama kampong aku siap ada Ulu lagik depan dia … hahahaha .. kira aku ni budak ulu la yek … pastu berangan tak hengat tulis blog bahasa inggeris plak eh … tak de la lupa asal usul gitu cuma nak mengasah bahasa inggeris aku yg suam2 kuku nih ….

~ yg wat aku paling amat suka balik kampong sebab kat depan n belakang umah aku ada pokok buah-buahan .. abah aku ler yang tanam .. pastu laman umah abah aku pun luas, anak2 aku leh bertempiaran lari cam nak rak … kalao dok kat Bandar, laman kecik hamat, park keta jek dah sempit !!! …


~ basikal yg aku beli untuk derang raya tahun lepas pun masih baru lagik, derang lenjan leh kira ngan jari …. Aku pun tak rajin nak bawa derang g taman permainan, sepelaung jugak la jauhnya … pancet aku jalan wey .. ..




~ ni ler buah2an yg abah aku tanam … manis rabak ko tau … pastu kalo makan sebijik mmg kenyang !!! .. siap sendawa lagik …

~ musim lepas, banyak giler menjadi buah ni … ada ler dalam 80-90 biji sepokok ni … tak caya .. meh korang nengok gambo nih … …..

~ fuiyooo … sebiji ada ler dlm sekilo lebih berat dia …. Bayangkan korang makan sebiji sorang … peergghhh !!! … masa aku n abah aku tuai buah ni … dapat ler dalam 30 - 40 biji … penuh bonet keta Atoz aku tu .. so aku amik dalam 15biji nak bagi2 ngan jiran tetangga … pastu adik aku angkut yg selebihnya untuk bagi2 ngan abang adik pompuan aku yg dok se area ngan dia …..
~ masa tuai tu buah2 tu sedang mengkal … so peram 2-3hari dah masak pun … so aku mentekedarah cam nak rak … sebab buah2an pokok ni dah lama tak menjadi since my mom passed away couple years ago ….
~ almost everyday aku dok melantak buah ni sampai nak jemu … pastu sampai sekarang aku tengok apa jenis pelam pun dah tak heran dah …. sampai kentot pun bau pelam .... kui ..kui ..kui ...

No comments:

Post a Comment