Pages

Wednesday, February 23, 2011

Balik kampong … yay ..

~ weekend ni adik aku ajak balik kampong, tapi aku berbelah bagi la … sbb tak gaji lagi .. duit pun tinggal sipi2 je ni … takutla klu apa2 berlaku tengah jalan … walau bukan ler jauh sgt JB ke KT tu .. tapi tu lah kan kena beringat sebelum kena ….

~ lagipun minggu ni entah kenapa aku cam tak berapa nak sihat la .. idung dah seminggu asik tersumbat jek … tapi yg herannya waktu kat ofis jek .. kat umah tersumbat gak … api lepas hembus2 dah ok … entahlah stress kot … pastu dah 2-3hari lepas anto budak2 g sekolah ….

~ masih ada masa 1jam lagi utk siap ke ofis .. aku belasah tido semula … rasa cam letih sgt .. padahal bukan wat keja angkat berat pon … nape eh??!! .. itulah aku rasa aku kena stress la … jadi sekarang ni aku dah rajin menulis utk melepaskan tekanan aku ni … tapi lum ada rasa lega lagi …

~ kena amik masa nak bagi release semua tu kot … kena selalu amik nafas panjang n jangan fikir byk … !! ini method yg aku guna sekarang .. klu ada apa2 yg agak membebankan fikiran …. Lepaskannya dgn menulis semua menda yg rasa tak puashati tu …. Kemudian lupakan !!! ….

~ setakat ni cara tu ada nampak hasilnya cuma belum ketara sgt kot … stress nil eh bawa ke depression kan … tak mau la smpi ke tahap camtu … badan nak pakai lama wooo …. Lagipun klu dah kena penyakit2 yg entah apa2 … nanti melayang RM nak wat ubat …

~ mungkin bagus jugak klu aku balik kg weekend ni … dpt rasai suasana tenang kampong mungkin boleh melapangkan minda celaru aku nih … InsyaAllah …

No comments:

Post a Comment