Pages

Tuesday, April 26, 2011

Letih ….

~ rasa letih la .. bila otak keja 8jam tak berenti, mesti keletihan kan … bila dah abis keja pon otak masih dok fikir2 lagik … penat badan n otak tak sama … penat otak smpi tido pun mimpi buruk .. jadi tido tak nyenyak … nak wat apa2 pun cam tak larat …

~ nak menulis kat blog ni pun mmg ke malas an … alasan jek kan aku ni … tapi betul2 letih … + malas .. wat apa pun serba tak siap .. dah cuci baju nak sidai malas .. dah sidai malas plak nak angkat .. dah angkat malas plak nak lipat .. dah lipat malas plak nak susun kat lemari … adddooooooyyyaaaiiiii … bila ler nak rajin aku nih …

~ eish …. tak sabo nya tunggu weekend … nak melepak2 n tido2 jek kat umah … tapi weekend ni hari buruh, banyak plak acara … aaddduusss, malas tol nak pegi sana sini … tapi klu cuti lama gini, mesti anak2 aku ajak g jalan2 gak .. asik melepak kat umah jek .. derang pon reti bosan .. aku jek aku amat2 de luv2 membute jek kojenya .. bila ada kesempatan … specis 'hibernasi' kot aku nih …

~ best nya kalo aku jenis berduit, upah sorang driver, mana anak aku nak pegi .. ko hantor ler … layan derang sebaik mungkin, aku nak 'hibernasi' … huhuhuhuhuhuu … best kan klu idup dapat wat apa yg kita suka … tapi 'massyyuukkk' .. goyang kaki pun dapat duit … klu ada la kehidupan camtu, gerenti semua orang senang lenang jek kat umah, kembali ke zaman batu sebab, tak de orang yg nak bekerja … semua pejabat, kilang2 dan segala2 perusahaan lumpuh sbb tak de org nak keja … pasaraya pon tutup sbb tak de kilang nak supply barang …

~ inflasi pun menjadi realiti yg nyata bukan takat maya jek … masa tu duit banyak pun tak berguna … jadi dunia yg aku maksudkan tu mmg tak ideal langsung malah menyusahkan .. tapi tak salah utk aku mencipta dunia aku sendiri iaitu dunia 'hibernasi' … hik hik hik hik … ye la daripada ko wat dosa mata tengok tv ceta ntah apa2 dok dedah sana sini, pegang sana sini bukan muhrim .. baik ler wat taik mata …

~ tapi klu wat taik mata tu agak2 ler .. dengor azan bangun bentang sejadah .. bukan makin ko kuat berdengkor plak yek … ( utk pengetahuan semua .. aku tak berdengkor eh …. cuma mengaum2 jek … awww ..awwww)

No comments:

Post a Comment