Pages

Friday, March 18, 2011

Pewot yg meragam … tak tau apsal …

~ semalam balik keja, lapau so aku melantak lauk sardine yg aku masak pagi tadi, bais ler sepinggan nasi, tak lama pastu pewot aku rasa mual2 plak, rasa cam nak muntah pun ada gak, aku ngadu kat anak aku yg aku sakit pewot pas makan lauk sardine tu ..

~ anak aku yg sulung pun kata dia dr tghari rasa sakit pewot sbb makan lauk sardine tu, tapi anak aku yg no 2, yak makan byk sekali sardine tu ok jek … lain acuan kot pewot dia … huhuhuhuhu ..

~ so malam tadi, kakak bangun tgh malam pi muntah, baru lega pewot dia, yg aku ni dpt tido kejap jek, pastu terbangun dek sakit pewot n loya2 tekak … dlm kul 2pagi, pewot mulas2, trus masuk bilik kecik, lega sat, tapi sakit pewot masih tak reda lagik …

~ pastu ada ler 4-5 kali masuk bilik kecik, dlm kul 6pg kakak bangun aku tanya, sakit pewot lagik tak? .. dia kata dan ok, sbb dah muntah, pastu aku soh dia g bilik kecik … kuar dari bilik kecik dia pewot dia dah OK … alahai … aku ni ler plak yang KO ….

~ ikutkan hati mmg tak nak g keja, sementelah klik seofis aku ni pong, selesema plak, so dtg ofis lewat, nak tak nak, aku ler jugak yg kena g ofis ..

~ smpi ofis, pewot masih mulas2 lagik nih, tekak pong loya2 … mana aku nak cari menda masam ni … mana ada kedai dekat2 ofis aku nih … addooii .. so aku tahan jelah, kol smilan aku ke bilik kecik lagik … smpi tengahri ni dah more than 3kali aku masuk kuar bilik kecik … aish …

~ sekarang pewot aku, mulas + lapor … tekat plak loya2… food poisoning ke? … entah ler, tak suker nak wat spekulasi yg sardine tu penyebabnya … sekarang ni aku sdg minum milo, wat cuci pewot mana tau berhasil, …. So far dah abis secawan besor milo tak dek apa kesan pon … ke bilik kecik tu ada ler …

~ ingat rehat jap lagi aku nak tido la … mmg x tahan penangan sakit pewot kali nih … mungkin sbb aku dah tua ler … pewot pun tak sekebal dulu … mungkin klu aku dapat muntah mesti lega kan … tapi tak kan aku nak kasi jolok2 tekak bagi muntah? … tak sanggup aku eh …

~ dah ke petang, entah kali ke berapa aku masuk bilik kecik – lost count, but sakit pewot mmg dah ilang, tinggal loya kat tekak jek … tapi masalah lain plak timbul, lapor yg amat, ye la dari tadi asik membuang tapi tak de menda yg masuk, camner??!!! … tak pe lagi 2 jam balik umah, smpi umah nanti nak wat smbal belacan n goreng ikan kering kapak, pastu melantak ngan nasi panas2 .. memang mantop !!! …

~ mesti mcm belon pewot aku mlm nih … huhuhuhuuhu …

No comments:

Post a Comment