Pages

Wednesday, December 22, 2010

cara ko ‘pincang’ …

~ apa masalah ko ni sebenarnya? … aku betul-betul konfius .. ko ni cakap berdegar2, macam ayam betina bertelur camtu ler gaya ko bercakap, meniaga untung ribu-riban .. tapi bila aku minta tolong sket, peerrgghh ko nye cakap 'ok tak de masalah, tapi sebenarnya tong kosong!! .. aku ni menanti la cam buah yg tak gugur2 … rupanya hampa belaka …

~ yg itu ok la, aku masih leh accept lagi pastu ko janji plak ngan aku lagi, nak belikan itu ini la, lepas tu bila jumpa tak macam bangsat plak ko eh .. kata tertinggal la, lupa nak bawa la … aku ikut jek rentak kau, tapi bila kesabaran aku dah sampai tahap maksima, of course aku mesti nak tau 'the exact truth' … tapi jawaban ko tak macam celaka lah plak eh …

~ aku tak paham ko la, ko ada masalah lah … eh aku peduli apa ngan masalah ko, ko dah berjanji kena tunaikan, pastu kalau mmg tak boleh tepati janji, ko mesti terus terang ngan aku, bukan aku nak sangat pun pertolongan dan barang2 yg ko janjikan tu … aku paham mungkin ko ada kesulitan ko sendiri, yg terus terang!! .. tok sah nak beri pelbagai alasan sana sini and putar ayat cam ular membelit .. sembelit !!! ..

~ tapi ayat yg ko bagi kat aku mmg bagus eh .. remove aku dari FB ko, aku no heart feeling, mmg aku bukan kawan ko yg baik … !! eh .. eh .. hek eleh … bagi ayat2 yg ko bagi kat aku tu mmg aku biasa dengo sbb ayat2 tu adalah ayat sembunyi kesalahan diri, tak mau mengaku salah atau tak mau tembelang pecah, so wat ler ayat2 cam tu seolah2 aku ler plak yg salah … atau nak wat aku rasa bersalah sbb pressure ko untuk berkata benar …. dan mungkin bila dengo ayat-ayat ko tu, hati aku akan lembut la … dan tak akan menagih jawaban lagi dari ko …

~ sori Jack ko silap orang la eh … ko dah kata remove ko dari FB aku kan .. apa susah aku 'block' ko terus!!! abis ceta, ko hengat aku nak merayu2 kat ko, minta maaf ko sbb berkasar ngan ko, sori ar Jack … aku bukan jenis camtu la .. dah ko tak nak berkawan lagi ngan aku .. . pucuk di cita ulam mendatang .. aku OK jek … bukan aku mintak makan ngan ko pun …

~ bukan bermakna tak de ko dalam idup aku .. life aku akan jadi pincang!!! .. tak akan berlaku camtu Jack … ko tu 'nothing' bagi aku, sekadar hampas gula2 getah yg melekat kat kasut aku jek … semak !!! … aku benar-benar tak sangka sebalik muka ko yg 'decent' tu rupa-rupanya tersembunyi 'tanduk setan' … semoga ko bahagia dengan cara ko tu dan teruskanlah hidup ko yg penuh dengan kepura-puraan tu … aku nak tengok sejauh mana ko mampu teruskan pembohongan ko tu …

~ aku amat bersyukur kerana awal-awal dah menyedari kepincangan cara kau … sebelum tembelang kau ni pecah pun aku dah ragu-ragu ngan ko … ternyata keraguan aku berasas .. aku amat bernasib baik kerana Allah telah tunjukan kebenaran pada aku … dan aku juga bersyukur kerana Intan tidak termakan dek pujuk rayu kau … semoga Intan bahagia dengan hidup dia dan yg penting tanpa kau !!! …

~ Ello Jack .. semoga ko tersungkur dengan cara ko yg entah apa-apa tu … setakat aku yg terkena, rasanya ko leh mendabik dada lagi … tapi lambat laun .. akan ada orang lain juga yg bakal menyedari sikap ko yg sebenar .. waktu itu aku tak taulah camner no nak meng'cover' !!! …

No comments:

Post a Comment