Pages

Monday, November 29, 2010

Pengkhianatan dan kekhilafan …..

~ Mmg aku marah dan mmg aku tak boleh terima kenyataan ini, walau mereka telah berkali-kali menafikan namun aku tetap tak boleh terima pengkhianatan ini … adakah ini kealpaan?? … pada awalnya aku mmg telah memaafkan dan akan membiarkan ianya berlalu begitu saje …

~ tetapi tanpa rasa bersalah ko telah memberi aku kata2 yg amat aku tak boleh terima 'be proferssional la, kita masing2 dah dewasa' oleh kerana ko dah dewasa maka ko boleh apa saja sewenang2nya tanpa fikir betul atau salah? .. tanpa fikir halal atau haram? …

~ yg sebenarnya aku tak kisah korang nak tonggang tebalik ke? … hatta wat apa sekalipun .. tapi ingat sket perkataan yg ko lemparkan pada aku tu … dah wat menda salah, dan dah kena tangkap .. diam2 sudahlah … tak payah nak menegakkan benang yg basah … yg batil tu tetap batil walau camner sekalipun ko nak jadikan ia betul ..

~ diam bukan bermakna ko betul2 silap … aku pun bukannya kemarok sgt nak bercerita sakan pasal kecurangan korang … sebagai manusia kita tak terlepas dari wat kesilapan, mungkin waktu ko dah khilaf dan terlanjur perbuatan .. dan secara kebetulan aku ternampak perbuatan korang !! .. bukan dosa besar pon .. so yg ko nak mengelitat pastu hambur kata2 yg cam haram jadah kat aku .. apa jadahnya … ???

~ ko suruh aku bersikap professional?? .. ini bukan soal pro atau sebaliknya tapi soal prinsip !!! .. ko tau tak perbuatan ko walau pada ko kecik dan tak mendatangkan mudarat pada sapa2 … tapi dari menda yg kecik tu la akan menjadi besar dah akhirnya meletop !!! …

~ aku tau ko mungkin silap dalam percaturan perasaan … tapi apa yg dah berlaku tu .. biarlah .. tak perlu di perjelas atau diberi alasan … tak perlu itu semua kerana apa yg bakal kuar dari mulut ko aku tetap tak akan terima dan percaya …. !!! … jika aku di situasi ko .. aku pasti akan diam .. dan wat mcm seperti tiada apa yg berlaku .. biarpun telah tertangkap sekalipun … kerana semakin ko mau membaiki keadaan akan menjadi seperti tikus membaiki labu …

~ dan semakin aku cuba melupakan dan membiarkan tragedy itu dari kotak ingatan aku semakin pula ada org yg mahu aku mengingati kembali … ramai benar org di pihak ko eh .. mereka fikir dgn mempertahankan perbuatan ko akan membuatkan aku rasa perbuatan ko tu betul? .. maka aku mesti gadaikan prinsip idup aku demi ko? …

~ sori aku lebih rela ilang kawan daripada gadaikan prinsip idup aku … aku bukan jenis yg mudah diperkotak-katik kan …. apabila aku buang ko dari idup aku bukan bermaksud aku membenci ko .. tidak sama sekali … cuma itu ada salah satu cara aku untuk menghindar perasaan benci itu hadir dalam hati aku … jika itu menjadikan aku seorang yg berfikiran sempit … aku terima …

~ pernahkah korang terfikir di pihak aku? … apabila korang wat menda camni .. padahal aku pula yg beria-ia menganjurkan perjalanan yg amat panjang ini … seolah2 akulah punca semua ni .. korang tak terfikir ke hati n perasaan aku waktu melihat kecurangan korang??!! …

~ apa sesuatu kemungkaran berlaku jgn fikir hati n perasaan sendiri sahaja, fikirlah orang2 yg berdekatan yg bakal menerima tempiasnya …

2 comments:

akuzle said...

hmmm... looks so serious... mmg akan nampk bodo kalo kiter nk menegakkan benang yg basah, dah mmg terang2 x bole... biler dier ckp psl profesional tuh yg klakanyer... layak ker dier ckp mcm tuh? ker awk yg patut ckp mcm tuh kt dier? ntahlaa, manusia now neh mmg mcm tuh...awk sbr ajer yea? doa2 semoga dikurniakan ketabahan hati menghadapinyer...

Zhen An said...

thanks dear ....

Post a Comment