Pages

Tuesday, November 9, 2010

“ Tiada kesinambungan lagi ….

~ Yesterday its officially over between us .. mmg betul2 over once n for all, … camner menda nil eh berlaku? .. entahlah aku pun tak pasti .. tapi puncanya mudah jek .. aku ajak dia g melawat kawan aku .. abah dia meninggal awal pagi semalam …

~ mula2 dia kata OK … pastu bila aku da konfem tetiba2 dia kata penat sbb banyak keja kat bengkel .. so aku pun kata .. cam tak caya jek … meluat sunnguh asik2 alasan yg sama jek .. pastu dia kata terpulanglah nak caya ke tidak … pada saat tu hati aku dah berdetik .. cam something wrong jek .. mungkin aku ada 6th sense kot .. huhuhuhuu …

~ so aku pun kata kalo terpulang kat aku … kita tak yah berkawan lagi ler … tak pernahnya ada masa utk temankan kau pi mana2 .. dan ini bukan kali yg pertama dia cancel .. !!! … pastu dia kata bagos!! .. sbb ex-gf aku pun nak kawan semula ngan aku … dan aku pun dah setuju … tetiba ko mintak putus !! .. mmg tepat pd masanya … pperrrgghh … kan betul firasat aku ??!!!!

~ Alhamdullillah … dia dah kata gitu .. hati aku pun berbunga2 melepaskan dia dari hidup aku … tapi sblum tu aku kasi warning kat dia .. pasni jgn nak terhegeh2 tepon2 aku lahik!! .. gerenti aku tak layan punya … kali ni aku mmg nekad … no 4th chance !!! .. padan ngan muka ko … !!!

~ sama la gak ngan 3 org kawan aku nih … tiga2 aku dah remove derang dari FB aku … yak sorang tu dah lama aku remove dia sbb suka hati jari dia menaip pastu tak fikirkan hati nurani orang lain-talam 2 muka pun ye … yak sorang lagi tu .. sesuka hati dia memperkotak katikan n memperbodohkan aku cam aku ni dungu sgt nak percaya kata2 ko 100% … dah ler sekali bohong aku siap bersumpah segala … kena makan sumpah baru tau !! .. peel dari sekolah smpi ke tua keripot tak berubah2 … entah apa2 la … yak sorang lagi tu sbb suka sangat jadi nasi tambah …

~ eh korang yg suka bertambah nasi n makan kuih talam seri muka …. Ko hengat si keripot tu jujur ke ngan korang .. dia tau la nasi tambah oi .. yg ko dok e-mail kisah dia kat kawan2 U ko tu … pastu dia pakat2 wat bodoh jek n stil berbaik2 ngan ko .. padahal dalam hati dia maki hamun ko cam nak rak !!. pastu dia burok2an ko dpn aku n kawan2 lain ko apa tau ….

~ eh si talam seri muka … ko pun sama la … p jual kisah dia entah kat sapa2 pastu tokok tambah .. si keripot tu pun tak suka ko tau … sama jek nasib ko ngan nasi tambah tu !!! …. Itu ler jadi orang jangan ler nak over sesgt .. dan asik nak mempamer kehebatan diri dan asik nak lebih dari org lain jek … attention seeker lagi … bersederhana kan bagus … tak de salahnya … kurang pun tidak .. yg penting hati hepi senang .. bila berbicara tak perlu nak berjaga2 sbb tak ada apa yg nak di sorok or tipu2 …

~ apa la yg korang dapat klu idup asik nak membohong sana sini ??!! .. apa yg sebenarnya yg ko nak buktikan ??!! … yg ko bbaagggoosss sesgt .. ko hebat ??!! … itu hanya luaran … dalaman ?? … ko kata diri ko hebat tapi hakikatnya semua orang tau yg ko ni sebenarnya palsu !!! …. FAKE ??!! .. tak de harga !! .. setiap patah bicara yg kuor dr mulut ko .. sepatah haram derang tak percaya …. Itu pun ko tak sedor diri lagi ke ?? …

~ sampai bila ko nak hidup dalam kepura-puraan ni ??!! … sedarlah sebelum ko kehilangan ramai kawan2 lagi, atau kawan2 ko ni berkawan ngan sekedarnya jek .. takut nak kongsi apa2 lagi ngan ko sbb ko akan eksploitasikannya … aku doakan semuga korang berubah la ye …

~ aku pun cuba berubah utk ke syurga yg kekal .. InsyaAllah … Amin

No comments:

Post a Comment